نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

تغییراتی که نوشدارو پس از مرگ سهراب است|روحی تازه در تیم ملی بسکتبال دمیده می‌شود؟

  • کد خبر: ۷۹۲۴۶
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
تغییراتی که نوشدارو پس از مرگ سهراب است|روحی تازه در تیم ملی بسکتبال دمیده می‌شود؟
تغییر کادر فنی تیم ملی بسکتبال اگرچه دیر، اما بالاخره از سوی فدراسیون انجام شد.با این همه طباطبایی باید بداند که عملکرد او پشت این رفتن و آمدن‌ها پنهان نخواهد شد و در پایان دوره ریاستش باید جوابگوی عملکرد ۴ ساله اش باشد.

سعیده فتحی/شهرآرانیوز، فدراسیون بسکتبال امروز برای سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال نشست خبری ترتیب داده بود و در آن جلسه طباطبایی اعلام کرد که مسعود قاسمی از این پس تنها مدیر تیم‌های ملی است و دیگر سرپرست نخواهد بود.
فدراسیون اگرچه دیر، اما بالاخره دست به تغییرات زد، تغییراتی که از نظر ما باید ماه‌ها و حتی سال‌ها پیش انجام می شد، همان زمانی که بحث معروف "ماست و دوغ ها" به وجود آمد و همانجا مشخص شد که قاسمی گزینه مناسبی برای سرپرستی تیم ملی نیست و توان جمع کردن تیم و حواشی را ندارد.
سرمربی تیم ملی باید همان زمانی تغییر می‌کرد که تیم ملی نه از نظر فنی عملکرد خوبی داشت و نه بازیکنان آنطور که باید بازی می‌کردند، همان روزی که در جلسه خصوصی همه مشکلات را به رئیس گفتند، اما کسی به حرف شان گوش نکرد.
تغییر و تحولاتی که امروز در تیم ملی رخ داده در واقع همان نوشدارو پس از مرگ سهراب است چرا که انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال باید در دی ماه برگزار شود و عملا این کادر جدید یک فصل زمان بیشتر ندارد و پس از آن مشخص نیست چه اتفاقاتی خواهد افتاد. شاید هم دلیل این تغییر و تحولات همان بحث انتخابات است و راضی کردن منتقدان! وگرنه باید بیش از این تغییرات صورت می‌گرفت. اگرچنین باشد طباطبایی باید بداند که عملکرد او پشت این رفتن و آمدن‌ها پنهان نخواهد شد و در پایان دوره ریاستش باید جوابگوی عملکرد ۴ ساله اش باشد. اگر او امروز معتقد است که تیم ملی می‌توانست نتایج بهتری کسب کند باید بیش از این‌ها دست به کار می‌شد و بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم می‌کرد.
وقتی از رئیس فدراسیون پرسیده شده چرا با وجود مشکلات قبل‌تر دست به تغییرات نزده اند، گفته: «بازی‌های المپیک شرایط خاص خود را دارد. ما با مهران شاهین طبع سهمیه حضور در المپیک را گرفتیم و بهتر بود با خودش هم در بازی‌ها شرکت می‌کردیم.»
آیا رئیس فدراسیون توانایی این را داشت که قبل از المپیک کادر فنی را تغییر دهد؟ اگر مهران شاهین طبع به المپیک نمی‌رفت چه اتفاقی می‌افتاد؟ به نظر می‌رسد طباطبایی یک المپیک به شاهین طبع بدهکار بود و با وجود همه اتفاقات باید این بدهی را تسویه می‌کرد!
حالا مصطفی هاشمی آمده با نگاهی متفاوت از مهران شاهین طبع، در واقع فدراسیون نقطه مقابل سرمربی سابق را انتخاب کرده است و این یعنی راضی نبودن از عملکرد شاهین طبع! طباطبایی گفته است: «اگر کادر فنی با فدراسیون هماهنگ باشد و بازیکنان هم اتحاد و همدلی لازم را با کادر فنی داشته باشند یک قدم رو به جلو برداشته خواهد شد. تا پیش از این ارتباطات اینچنینی به آن شکل که می‌خواستیم، نبود.»
بله تا پیش از این اتحاد و همدلی در تیم ملی بسکتبال وجود نداشت اتحادی که لازمه اصلی رسیدن به موفقیت است. اما حالا هاشمی از برقراری تعامل و همدلی با بازیکنان صحبت می‌کند: «تعامل با بازیکنان از اولویت‌های ماست که باید اعضای تیم احساس خوبی با یکدیگر داشته باشند. مربی باید یکی کردن روحیات را در نظر بگیرد. بازیکن‌ها نیاز‌های عاطفی دارند که اگر آن‌ها را برطرف نکنید برای شما بازی نمی‌کنند. اگر ۱۰ بار به سر بازیکن می‌زنید و حق با شماست، باید دو بار هم اجازه دهید بازیکن به سر شما بزند. نه برای اینکه باجی داده شود، بلکه آن صمیمیت وجود داشته باشد. ما سعی می‌کنیم اگر فاصله‌ای وجود داشته را برطرف کنیم و اگر بازیکنی هم به تیم حاشیه بزند، قطعا جایی در ترکیب نخواهد داشت. من بازی کردم و بسکتبال را زندگی کرده‌ام. با کمک فدراسیون، تدبیر کادرفنی و حمایت رسانه، این شرایط را بهبود می‌بخشیم.»
یکی دیگر از موارد مورد بحث و نقدی که به شاهین طبع در این مدت وارد بود به استفاده از بازیکنان دو رگه‌ای که از لحاظ فنی برتری خاصی نسبت به بازیکنان داخلی نداشتند، برمی گشت. هاشمی، اما نگاه متفاوتی دارد و درباره حضور بازیکنان دورگه در تیم ملی می‌گوید: «هر بازیکن که پاسپورت ایرانی دارد و طبق قوانین می‌تواند در تیم ملی باشد مشکلی برای حضور در اردو‌ها و مسابقات و ترکیب تیم ندارد، اما موضوع شایسته سالاری را نادیده نمی‌گیرم، هر بازیکنی که خارج از کشور باشد، اما از بازیکنان شاغل در ایران "بالاتر" باشد قطعا به تیم دعوت می‌شود، در غیر اینصورت و اگر آن بازیکن در سطح داخلی‌ها باشد ترجیح می‌دهم از بازیکنی استفاده کنم که خاک کشور را خورده است.»
هاشمی در عین حال که به شایسته سالاری اعتقاد دارد از آنطرف هم به پیر شدن تیم ملی اشاره می‌کند. نگاه او این است که باید از تمام داشته‌های بسکتبال بهره برد چه باتجربه و چه جوانان، باید تیم ملی مخلوطی از آن‌ها باشد. او می‌گوید: «همزمان با شروع لیگ باید شناسایی بازیکنان را آغاز کنیم، بنابراین باید منتظر شروع لیگ باشیم تا بازیکنان جدید را شناسایی کنیم، همه می‌دانیم که تیم ملی «پیر» شده است و باید بازیکنان جدید تزریق شوند. از آنطرف من به عنوان سرمربی تیم ملی باید جوابگوی نتایج هم باشم پس نیاز به بهترین بازیکنان دارم. نباید جوانگرایی را گونه‌ای ایجاد کنیم که نتیجه نگیریم. اگر توازن خوبی برقرار کنیم به نظرم بهترین نتایج در پیش خواهد بود. شما باید بدنه تیم خودتان را که افرادی مانند صمد و حامد است را حفظ کنید تا در کنار آن‌ها از افراد دیگر استفاده شود.»
خلاصه آنکه امروز حرف‌های خوبی در نشست خبری زده شد و بعد از مدت‌ها کمی امیدواری به وجود آمد، اما از حرف تا عمل فاصله است و باید منتظر عملکرد کادر فنی در میادین پیش رو بمانیم. اگر چه کادر جدید برعکس کادر گذشته زمان کمی در اختیار دارد، اما از همین زمان هم باید نهایت استفاده را ببرند و نشان دهند که تیم ملی بسکتبال تا چه اندازه قوی است و بازیکنان ایران چقدر توانمند هستند، باید روحی تازه در این تیم دمیده شود و سرزندگی به آن بازگردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->